LunchOntbijt

Gezond omelet

Bak jij ook wel eens een ei? Ik wel! In het weekend sta ik sowieso achter het fornuis om een omelet te bakken. Meestal maak ik dit met verschillen verse kruiden, tomaat, spinazie etc. Het liefst gepresenteerd op een sneetje geroosterd zuurdesembrood. De groenten wissel ik af afhankelijk van wat er nog in de koelkast ligt. Ideaal om overgebleven groenten niet weg te moeten gooien! Vandaag deel ik met jullie hoe mijn ontbijt er dit weekend uit gaat zien. Super simpel, maar o zo lekker!

Benodigdheden

Voor één groot gezond omelet

  • 1 ei
  • 2 eiwitten
  • Een scheutje amandelmelk
  • 6 cherry tomaatjes
  • een handje spinazie
  • 30 gram courgette
  • Een takje basilicum
  • Een takje rozemarijn
  • Peper
  • Zout
  • Paprikapoeder
  • Evt. een snee zuurdesembrood

Bereidingswijze

  1. Kluts de het ei, eiwit, amandelmelk, zout, peper en paprikapoeder in een kom.
  2. Halveer de tomaatjes, snijd dunne schijfjes courgette en snijd de basilicum en rozemarijn fijn.
  3. Zet een pan op het vuur met wat olijfolie.
  4. Schenk het beslag in de pan en verdeel goed over het oppervlak.
  5. Verdeel de tomaatjes, courgette en spinazie.
  6. Bak het gezond omelet 5 minuten op laag vuur. Eventueel kun je de andere kant ook nog bakken.

Benieuwd naar andere recepten in de categorie koken? Kijk dan hier.

Ga je dit gezond omelet zelf maken? Laat dan een bericht achter, dat zou ik heel leuk vinden! Maak je een foto van het eindresultaat? Post deze op mijn Facebook of Instagram en vergeet niet om #mycuriousmind of @mycuriousmind.nl te taggen.

Wie weet verschijnt jouw foto op My Curious Mind!

Liefs, Tamara

Leave a Response