Tips

Bakken met suikervervangers: De verhoudingen

suikervervangers

Bakken met suiker blijft voor mij nog steeds lekker en leuk. Maar voor mijn dagelijkse stukje cake of koekje wil ik liever zo min mogelijk geraffineerde suiker binnen krijgen. Het is gewoon slecht voor je lichaam en je doet er niet goed aan om er veel van binnen te krijgen. Maar waar kun je dit witte goedje door vervangen? Gelukkig zijn er genoeg andere zoetmiddelen die gezonder voor je zijn. Je moet er wel rekening mee houden dat de verhoudingen erg kunnen verschillen tussen gewone suiker en de suikervervanger. Daarom heb ik een handige lijst opgesteld waarmee je in één oogopslag kan zien hoeveel je nodig hebt.

Suikervervangers: de verhoudingen

Deze tabel vervangt 100 gram suiker. Bijvoorbeeld: 100 gram suiker = 130 ml honing

VervangerHoeveelheid
Honing130 ml
Agavesiroop75 ml
Ahornsiroop90 ml
Dadels100 gram
Banaan100 gram
Suikervrije appelmoes100 gram
Palmsuiker100 gram
Kokosbloesemsuiker100 gram
Stevia3 druppels
Rijststroop100 gram
Erythritol100 gram

Suikervrij bakken

Suikervrij bakken is een uitdaging, maar als je het goed doet is het ook heel lekker! Ben je op zoek naar inspiratie om suikervrij te bakken? Kijk dan in de categorie “suikervrij bakken” of volg mij op Instagram. Zo ben je telkens op de hoogte van de nieuwste recepten!

gezonde aardbeien monchoutaart

Heb jij nog een goede vervanger voor geraffineerde suiker die aan de lijst toegevoegd mag worden? Laat het me dan vooral weten in de reacties hieronder.

Liefs,

Tamara

Tags : Gezond

Leave a Response